Novice Opel Avto Tavčar SežanaOpel Novice Avto Tavčar Sežana
Novosti, akcije, predstavitve novih modelov, dogodki, tekmovanja ... Bodite prvi in izvedite vse o novostih pri Oplu.

Le 99 g CO2/km: najbolj čista in najbolj gospodarna Opel Astra doslej

04.08.2011

Nova Opel Astra Rüsselsheim. Avtomobili s posebej majhnim izpustom CO2 imajo ponavadi sorazmerno majhne zmogljivosti. Majhna poraba goriva in majhen izpust toplogrednih plinov naj bi se namreč dosegli z motorji manjših moči. Toda Opel se je odločil za drugačen pristop in na izziv odgovoril z zmogljivimi različicami ecoFLEX. Če namreč tekmeci v razredu kompaktnih avtomobilov dosegajo majhen izpust CO2, s pogonskimi sklopi moči okrog 77 kW (105 KM), doseže edinstven motor Astre 1.7 CDTI ecoFLEX največjo moč 96 kW (130 KM). To je le logično nadaljevanje vsega, kar sta v ponudbi dinamičnih, a sočasno glede porabe goriva posebej gospodarnih različic Oplov, že uveljavili Insignia ecoFLEX, z največjo močjo motorja 118 kW/160 KM in Corsa ecoFLEX z motorjem moči 70/95 KM.

 

Nova Astra ecoFLEX s petimi vrati porabi le 3,7 litra plinskega olja na 100 kilometrov v kombiniranem ciklu. Z izpustom le 99 g CO2/km je to najmanj žejna in najbolj zelena Opel Astra doslej. Z največjo močjo 96 kW (130 KM), največjim navorom 300 Nm in ročnim šeststopenjskim menjalnikom postavlja, kot novi zastavonoša okoljske sprejemljivosti med kompaktnimi avtomobili, nova merila za vozne zmogljivosti in užitek v vožnji v najbolj pomembnem avtomobilskem razredu v Evropi. Cena različice bo objavljena neposredno pred prihodom na trg.

 

»Nova Astra ecoFLEX je nov mejnik v Oplovi strategiji prevzema vodilne vloge v avtomobilski industriji glede zmanjšanja porabe goriva in vpliva na okolje, ob sočasnem zagotavljanju prepričljivih zmogljivosti in velikega užitka v vožnji,« pravi Karl-Friedrich Stracke, predsednik Opla. »To strategijo bomo razvijali naprej s štirimi novimi modeli ecoFLEX v prihodnjih šestih mesecih in seveda z revolucionarnim električnim avtomobilom Opel Ampera, ki bo med kupce zapeljala konec leta.«

 

Poleg specifičnega pogonskega sklopa z novim krmilnikom za večji termodinamični izkoristek, zmanjšujejo energetsko porabo in porabo goriva, posledično izpust ogljikovega dioksida, tudi domiseln sistem pridobivanja električne energije z izkoriščanjem energije zaviranja, aktivna aerodinamika in zmanjšan kotalni upor pnevmatik. Vsi ti sistemi skupaj zagotavljajo zmanjšanje izpusta CO2 (za 20 g/km) in porabe goriva (za 0,8 l/100 km) za 17 odstotkov v primerjavi z izhodiščno različico Astre 1.7 CDTI.

 

Povsem novi krmilnik motorja zagotavlja veliko učinkovitost in dinamičnost

 

Nova elektronska krmilna enota motorja, ki so jo samostojno razvili Oplovi inženirji, zagotavlja 1,7-litrskem motorju s skupnim vodom za gorivo najvišjo raven učinkovitosti. Motor med 2000 in 2500 vrtljajev na minuto doseže največji navor 300 Nm. Večja učinkovitost izgorevanja in manjša poraba goriva sta zagotovljeni z manjšim kompresijskim razmerjem ter do osem vbrizgov goriva s tlakom 1800 barov na en delovni takt. Svoje doda tudi novi turbinski polnilnik z variabilno geometrijo z dodatnim tipalom protitlaka za posebej natančno uravnavanje nadtlaka.

 

Tipalo tlaka zagotavlja natančen nadzor izgorevanja

 

Porabo goriva prav tako manjša optimizirano premikanje batov z manjšim trenjem. Obdelava površine dročnikov in sornikov batov s sintetičnimi diamanti ter za zagotavljanje manjšega trenja, izboljšani batni obročki ne zmanjšujejo le trenja, marveč podaljšujejo brezhibno delovanje vseh premikajočih se delov motorja.

 

Skupaj z elektronsko nadzorovanim variabilnim sistemom priprave pravšnjega razmerja mešanice goriva in zraka, veča učinkovitost zgorevanja tudi lahka, plastična sesalna veja. Tipala tlaka v valju, vgrajena v ogrevalne svečke (Cleantech Combustion Technology) omogočajo zelo natančen nadzor izgorevanja, tako da je središče izgorevanja vedno pravšnje, ob natančno določenem položaju ročične gredi.

 

Ob vsem naštetem, nizkonapetostne ogrevalne svečke občutno manj obremenjujejo generator ob hladnem zagonu. Obtočni ventil v hladilniku olja zagotavlja hitrejše ogrevanje hladnega motorja in zmanjšuje tlačne izgube. Tako je s hitrejšim doseganjem delovne temperature motorja dodatno zmanjšana poraba goriva. Segrevanje motorja izboljšuje tudi vodna črpalka, ki se samodejno vključuje in izključuje.

 

Elektronsko nadzorovan sistem ponovnega obtoka izpušnih plinov z dodatnim hladilnikom, prav tako pripomore k zagotavljanju pravšnje temperature in posledično zagotavlja izgorevanje z zmanjšanimi izpusti. To velja tudi za izpust dušikovih oksidov. Izboljšan nanos platine na satovje obeh katalizatorjev, njuna natančna nastavitev in namestitev, kar se da blizu motorja zagotavlja, da sistem nadzora izpustov doseže delovno temperaturo v najkrajšem možnem času, kar dodatno veča učinkovitost.

 

Oplov sistem Start/Stop skrajšuje čas delovanja motorja v prostem teku

 

Pri Oplu razvit sistem Start/Stop zmanjšuje čas delovanja motorja v prostem teku in posledično zagotavlja manjša porabo goriva, izpust toplogrednih plinov in hrupnost. Slednje je še posebej velika prednost za vse uporabnike prometnih površin, toliko bolj v mestnih središčih. Sistem samodejno, nemudoma izključi delovanje motorja, ko voznik izbere nevtralen položaj prestavne ročice in sprosti stopalko sklopke. Ko želi nadaljevati vožnjo, voznik preprosto prestavi v prvo prestavo. Oplovi inženirji so namreč poskrbeli, da motor samodejno, hipno začne delovati, ko voznik ponovno pohodi stopalko sklopke. Visokozmogljiv akumulator omogoča trajno brezhibno delovanje električnemu sistemu ter vedno in povsod zanesljiv zagon motorja.

 

Najvišji ravni varnosti in udobja zagotavlja neprekinjeno delovanje sistemov nadzora in vzdrževanja temperature in podtlaka v zavornem sistemu v času samodejne izključitve delovanja motorja. Ko se mu zazdi primerno, na primer ob počasni vožnji s številnimi ustavljanji, lahko voznik ročno izključi sistem s pritiskom na stikalo »eco« na sredinski konzoli.


Ekskluzivni ročni šeststopenjski menjalnik in sistem ponovne pridobitve energije

 

Drugače kot avtomobili tekmecev, ki se postavljajo z majhnim izpustom CO2 in so opremljeni z ročnim petstopenjskim menjalnikom, ima Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX ročni šeststopenjski menjalnik. menjalnik ima zmanjšano trenje, s posebno nastavitvijo za učinkovito delovanje z novim motorjem. Del serijske opreme različic ecoFLEX je tudi indikator pravšnje prestave. Na osvetljenem zaslonu med merilnikoma vrtljajev motorja in hitrosti se v idealnem trenutku za prestavljanje prikaže številka pravšnje prestave. Dodatna grafična pomoč pomaga vozniku prilagoditi slog vožnje varčnejši porabi goriva.

 

Optimalno rabo električne energije zagotavlja sistem ponovne pridobitve energije ob pojemkih. Z njim se kinetična energija vozila v gibanju preko električnega generatorja ob razbremenitvi motorja in zaviranju spreminja v električno, ta pa se shranjuje v akumulator. Ko je akumulator zadovoljivo poln, se delovanje generatorja odločno omeji. Takrat se porabniki električne energije v potrebnem obsegu napajajo na način, ki dodatno zmanjšuje porabo goriva. Tako med ostalim generator ne deluje ob pospeševanju.

 

Energetsko varčni so še številni drugi sistemi, kot so na primer dnevne luči s svetili LED. Kompresor klimatske naprave pa se zažene s posebno sklopko izključno takrat, ko je njegovo delovanje zares potrebno.

 

Aktivni usmerjevalniki zraka v maski motorja in pnevmatike z majhnim kotalnim uporom

 

Astra ecoFLEX ima izboljšano aerodinamiko z aktivni usmerjevalniki zraka v maski motorja. To so v bistvu lopute, ki ostajajo odprte ob vožnji z majhno hitrostjo in v primeru velike termodinamične obremenitve motorja, kot sta vožnja v zahtevnejši klanec in vleka prikolice. Lopute se samodejno zaprejo ob večji hitrosti, s čemer se zrak usmeri ob avtomobil. S tem se izboljša aerodinamika, zmanjša poraba goriva in izpust CO2. Za 12 mm nižje vzmetenje in pnevmatike ContiEcoContact 5 (215/60 R 16 ali 225/60 R 17) z zmanjšanim kotalnim uporom dodatno manjšajo porabo goriva.

 

Oplove različice ecoFLEX združujejo majhno porabo goriva z velikim užitkom v vožnji

 

Nova Astra 1.7 CDTI ecoFLEX je obogatila obstoječo ponudbo Oplov s posebej zmogljivimi dizelskimi motorji in omejenim izpustom CO2. Sestavljajo jo:

 


Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX z največjo močjo motorja 70 kW/95 KM, izpustom CO2 94 g/km in povprečno porabo goriva 3,5 l/100 km,

Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX z največjo močjo motorja 96 kW/130 KM, izpustom CO2 99 g/km in povprečno porabo goriva 3,7 l/100 km,

Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX z največjo močjo motorja 118 kW/160 KM, izpustom CO2 129 g/km in povprečno porabo goriva 4,9 l/100 km.

 

Opel bo v razvoj novih, čistejših pogonskih sklopov vložil milijardo evrov. V to široko zastavljeno delovanje sodi zmanjševanje delovnih prostornin motorja, optimizacija motorne ponudbe, oplemenitev ponudbe z motorji na utekočinjen naftni in zemeljski plin ter razvoj številnih alternativnih pogonskih sklopov. Tudi uporaba sistema Start/Stop je del širše zastavljanje uveljavitve te tehnologije v ponudbi družbe, saj bo od leta 2012, kar 34 avtomobilov znamke Opel opremljenih z njim. Med njimi vse Astre z dizelskimi in bencinskimi motorji z ročnimi menjalniki.

 

Ob vsem je Opel prvi evropski izdelovalec avtomobilov, ki bo v svojo ponudbo vključil električno vozilo, skladno z vsakdanjo rabo. Ampera z močjo motorja 111 kW (150 KM), povprečnim izpustom 40 g CO2/km in porabo 1,6l/100 km (začasna vrednost izmerjena po merilih ECE R101) bo med kupce zapeljala konec letošnjega leta.

 

Ključne tehnične rešitve za zmanjšanje izpusta CO2 Astre 1.7 CDTI ecoFLEX:


• Sodoben motor s tehnologijo »Clean Tech Combustion«
• Inteligentni sistem Satrt/Stop s sistemom ponovne pridobitve energije ob pojemkih
• Nov krmilnik motorja z novim termodinamičnim uravnavanjem
• Šeststopenjski menjalnik z zmanjšanim trenjem, z optimiziranimi gredmi in zobniki
• Izboljšana aerodinamika z aktivnimi usmerjevalniki zraka
• Pnevmatike z zmanjšanim kotalnim uporom
• Dnevne luči s svetili LED

Ze vaeč informacij se oglasite v našem salonu v Murski Soboti.